Sabtu, 9 Januari 2010

Hati Ini....

"aku menyintai sahabatku dengan segenap jiwaku......
sahabat yang baik adalah seiring denganku
dan
menjaga nama baikku
ketika aku
hidup atau selepas mati.....
Kuhulurkan tangan
kepada sahabatku untuk
berkenalan
kerana
aku akan merasa senang....
semakin ramai sahabat...
semakin aku percaya diri.....
aku selalu berharap
mendapat sahabat sejati
yang tidak luntur baiknya
dalam suka dan duka..
jika...
aku dapat.....
aku ingin setia padanya.....
ada saat2 dalam hidup ketika sangat merindukan seseorang...
sehingga ingin hati menjemputnya dari alam mimpi
dan
memeluknya dalam alam nyata...
semoga memimpikan orang seperti itu...
selalunya orang yang kita sayang....
suka buatkan kita terluka..kita keliru...kita terluka..kita terkilan
dan
tahap kesabaran kita menipis....
dan
selalunya orang yang kita sayang..
suka hadir bila diperlukan
dan pergi tanpa meninggalkan pesan.....
ada masa kita perlu menangis agar kita tahu dunia ini bukan hanya untuk ketawa
ada masa kita perlu ketawa agar kita tahu betapa bernilainya setitis airmata..
ada masa kita perlu ade seorang teman agar kita tak kesunyian..
dan
ada masa kesunyian membuatkan kita tidak akan pernah lupa betapa bernilainya
SEORANG TEMAN....
Sahabat......
tak terasa bila dia pergi...
tapi sayu bila dia tak kembali....
mencarinya dengan hati yang suci....
lebih indah dari memilikki tapi tak menghargai..
dia datang tanpa seruan...
dia pergi tanpa alasan...
kejarlah dia sebelum hilang dari pandangan..
kerana
hadirnya anugerah yang tiada bandingan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Aku & Diriku... Diriku terdiam seribu bahasa Menjadi alpa dengan apa yang ku terima Menjadi sangsi akan hidup yang dijalani Satu pe...